chaptrel داوطلب عبدالله انتخابات شورای اسلامی

chaptrel: داوطلب عبدالله انتخابات شورای اسلامی داوطلبان انتخابات تایید صلاحیت داوطلبان آمل انتخابات شورای اسلامی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری یادی از اهالی فرهنگ و ادب، که در سال 96 از میان ما پرگشودند

سال 96 پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود. یکی از این اتفاق های تلخ، درگذشت تعدادی از چهره های فرهنگی بود که در طول زندگی خود کارنامه درخشانی ثبت کرده و خاطرات فراوا

یادی از اهالی فرهنگ و ادب، که در سال 96 از میان ما پرگشودند

یادی از اهالی فرهنگ و ادب، که در سال 96 از میان ما پرگشودند

عبارات مهم : ایران

سال 96 پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود. یکی از این اتفاق های تلخ، درگذشت تعدادی از چهره های فرهنگی بود که در طول زندگی خود کارنامه درخشانی ثبت کرده و خاطرات فراوانی با قلم هایشان جهت مردم کشورمان رقم زده بودند. به رسم یادبود در ادامه به معرفی این عزیزان که در بین آن ها چهره های جوان هم دیده می شود پرداخته ایم. امید که روحشان قرین رحمت باشد.

غلامحسن اولاد - شاعر
متولد 1329 – شیراز
غلامحسن اولاد متخلص به «م. اندیش» بود و 5فروردین ماه پس از یک دوره بیماری در 68 سالگی درگذشت. «باغ آتش»، «بهار و تکیه مهتاب»، «در باغ خسته بعدازظهر»، «صحرای بایزیدی»، «عاشقانه هایم را هیچ کس نمی خوانَد»، «کنار خوشه گندم» و «از خودت ای حوصله سر رفته ای» از جمله دفترهای شعر انتشار یافته اوست.

یادی از اهالی فرهنگ و ادب، که در سال 96 از میان ما پرگشودند

ملا مهدی سکرانی - شاعر
متولد 1323- شادگان
ملا مهدی در 8فروردین دار فانی را وداع گفت. او در قالبی با عنوان «ابوذیه» شعر می سرود و به دلیل علاقه ویژه ای که به حضرت مهدی (عج) داشت، سبکی را در سرودن شعر بنا نهاد با نام «مهداویات» و دیوانش در این زمینه به زبان عربی انتشار یافته است.

ابراهیم ناعم - شاعر
متولد 1300- رشت
ناعم قصیده سرا و مدیر انجمن ادبی حکیم ناصرخسرو در 15 فروردین به علت عارضه قلبی درگذشت. او تخلص «صافی» را از انتهای نام پدرش مرشد احمد گیلانی صوفی صافی گرفته بود. منظومه «الا ای خواب ها» را جهت خواب هایی که می دید در 115 بیت سرود و مجموعه شعر «اهورانامه: شعرهای توحیدی» را به چاپ رساند.

کیومرث منشی زاده - شاعر
متولد 1317- جیرفت
منشی زاده 26 فروردین در 79 سالگی بر اثر سکته مغزی درگذشت. «سفرنامه مرد مالیخولیایی رنگ پریده»، «یک شعر بلند»، «قرمزتر از سفید»، «گزیده اشعار» و کتاب «حافظ حافظ» از آثار اوست. منشی زاده را به علت به کار بردن اعداد و نشانه های ریاضی در شعرهایش به «شاعر ریاضی» می شناسند.

محمد خرمشاهی - طنزپرداز
متولد 1290- ساوه
خرمشاهی 23 فروردین در 103 سالگی از دنیا رفت. گل مراد، درویش و میلاد از اسم های مستعار اوست. این طنزپرداز با نشریاتی همچون «گل آقا» و «توفیق» همکاری می کرد و در دهه 70 ستون ثابتی در روزنامه «کیهان» داشت. خرمشاهی خالق دوهزار لطیفه بود و بعضی عبارت هایی که ساخته بود مانند ضرب المثل در فرهنگ مردم جا گرفت؛ از جمله: «در منزل ما رونق اگر نیست صفا هست» یا «چوب خدا صدا ندارد» . از او دیوان شعری با عنوان «دیوان خرم» و کتاب «دنیای شادی ها» انتشار یافته است.

سال 96 پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود. یکی از این اتفاق های تلخ، درگذشت تعدادی از چهره های فرهنگی بود که در طول زندگی خود کارنامه درخشانی ثبت کرده و خاطرات فراوا

میهن بهرامی - داستان نویس
متولد 1326- تهران
بهرامی سوم اردیبهشت بعد از طی یک دوره بیماری درگذشت. در سال های 59 و 60 داستان هایی تألیف کرد که به صورت قصه و همراه با نوار کاست منتشر شد؛ از جمله قصه ماه خانوم، سفر کوچک به فضا و بازنویسی قصه قدیمی کدوقلقله زن. او مدرک فوق لیسانس جامعه شناسی و دکترای فلسفه از دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران داشت. مجموعه داستان «حیوان» و «هفت شاخه سرخ» از کتاب های اوست.

فیروز زنوزی جلالی - نویسنده و مدرس
متولد 1329- خرم آباد
زنوزی بر اثر سرطان ریه در 5اردیبهشت ماه و در 67 ساگی از دنیا رفت. رمان های «مخلوق»، «قاعده بازی» و «برج 110» و مجموعه داستان های «سال های سرد»، «خاک و خاکستر»، «روزی که خورشید سوخت»، «مردی با کفش های قهوه ای»، «اسکاد روی ماز 543»، «حضور» و «سیاه بمب» از آثار به جامانده این نویسنده است.

امیرجلال الدین اعلم - مترجم و پژوهشگر
متولد 1320- تهران
اعلم دوم خرداد بر اثر بیماری در 76 سالگی از دنیا رفت. از بعضی ترجمه های او به این آثار می توان اشاره کرد: «تهوع» ژان پل سارتر، «بیگانه» آلبر کامو، «محاکمه» و «قصر» فرانتس کافکا، «تحلیلی نوین از آزادی» موریس کرفستون، «فیلسوفان انگلیسی از هابز تا هیوم» فردریک کاپلستون و….

ابراهیم مکلا - مترجم
متولد 1338- شیراز
ابراهیم مکلا اوایل خرداد در آمریکا درگذشت. او دانش آموخته دانشکده حقوق دانشگاه پایتخت کشور عزیزمان ایران و کارمند سیاسی وزارت خارجه تا دهه 60 بود. بعد از انقلاب معاون فرهنگی شرکت انتشارات آموزش انقلاب اسلامی شد. از کتاب های او می توان به «خداحافظ آقای چیپس!» نوشته جیمز همیلتون و «ورودی: نیروی سرنوشت» نوشته دنا همفریز اشاره کرد.

ناصر مطیعی نژاد - شاعر
متولد 1317- اصفهان
مطیعی نژاد 30 خرداد درگذشت. یکی از کتاب های چاپ شده او «ماه، ولی سرگردان است» مجموعه ای از شعرهایش از سال 35 تا 85 است.

کورش اسدی - نویسنده و مدرس داستان نویسی
متولد 1343- آبادان
اسدی 2تیرماه بر اثر استنشاق گاز در 53 سالگی درگذشت. مجموعه داستان «باغ ملی» او در سال 1383 برنده چهارمین دوره جایزه گلشیری شد. از آثار این نویسنده می توان به «پوکه باز»، «باغ ملی»، «گنبد کبود» و «کوچه ابرهای گم شده» اشاره کرد.

یادی از اهالی فرهنگ و ادب، که در سال 96 از میان ما پرگشودند

فضل ا… اعتمادی - شاعر
متولد 1309- اصفهان
اعتمادی 8تیر در 87 سالگی درگذشت. او در زیاد انجمن های ادبی شهر اصفهان مثل انجمن سعدی، پروانه، کمال و صائب شرکت می کرد. سرودن مرثیه و استفاده از فن «ماده تاریخ سرایی» شاخصه او بود و سروده های زیادی از او در مدح و رثای معصومین (ع) به جا مانده است.

محمود شریف صادقی - شاعر
متولد 1315- قم
شریف صادقی متخلص به «وفا» 3مرداد در 81 سالگی درگذشت. در بسیاری از جلسات شعری انجمن ادبی محیط و محمدعلی مجاهدی حضور فعال داشت و در شهر قم از او به عنوان استاد شعر آیینی یاد می شد.

مدیا کاشیگر - مترجم و نویسنده
متولد 1335- یزد
کاشیگر 7مرداد در پی پرسشها تنفسی در 61 سالگی از دنیا رفت. «خاطره هایی فراموش شده از فردا»، «آخرالزمان»، «مرگ موریانه» و «اتاق تاریک» از کتاب های منتشرشده به قلم این شاعر و نویسنده هست. او همچنین آثاری را از آلبر کامو، آنتوان دو سنت اگزوپری، اوژن یونسکو و… ترجمه و منتشر کرده هست. راه اندازی جایزه ادبی یلدا و روزی روزگاری را هم درکارنامه خود داشت.

غلامرضا شکوهی - شاعر
متولد 1328- تربت جام
شکوهی 10 مرداد بر اثر حمله قلبی و مغزی از دنیا رفت. او از جمله شاعران پیش کسوت خراسانی بود. از آثار این شاعر می توان به «صد پرده آواز خاموش»، «سُرمه ای در غزل»، «یک ساغر نگاه» و «آهی بر باغ آیینه» اشاره کرد.

سال 96 پر از اتفاقات تلخ و شیرین بود. یکی از این اتفاق های تلخ، درگذشت تعدادی از چهره های فرهنگی بود که در طول زندگی خود کارنامه درخشانی ثبت کرده و خاطرات فراوا

ایمان بخشایشی - شاعر
متولد 1364- تربت حیدریه
ایمان بخشایشی، غزل سرای جوان خراسانی بر اثر سانحه تصادف در 23 مردادماه دار فانی را وداع گفت. وی که از سال 80 شکوفا شد، به سرعت توانست در میان شاعران جوان خراسان خوش بدرخشد.

محمد رئوفی مهر - نویسنده
متولد 1304- همدان
رئوفی مهر 22 شهریور در 92سالگی در زادگاهش درگذشت. «رقص مردگان» و «سنگلاخ» از آثار داستانی اوست. همچنین چند مجموعه مقاله نوشت مانند «باباطاهر چه می گوید»، «مردان و زنان بزرگ»، «سوته دل سخن می گوید» و «مشاهیر همدان» .

اسماعیل رها - شاعر
متولد 1310- تهران
اسماعیل رها 30 شهریور در 86 سالگی از دنیا رفت. نخستین مجموعه شعرش با نام «خوشه تلخ» را دوستانش بدون اطلاع وی در سال 1334 منتشر کردند. از دیگر آثار این شاعر می توان به «لب تلخی و فنجان»، «طلایه ای بر پاییز»، «طلایه و باران»، «بیراهه خورشید»، «جرقه ای در باد» و «کوتاه مانا بلند» اشاره کرد.

سهیل سوزنی- شاعر
متولد 1343- مشهد
سوزنی در 24 مهرماه بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت. او از نسل جوان شعر خراسان، غزل سرا و بداهه سرای خوبی بود و متاسفانه هیچ دفتر شعری در وقت حیاتش از او به چاپ نرسید.

یادی از اهالی فرهنگ و ادب، که در سال 96 از میان ما پرگشودند

رسول ارونقی کرمانی- نویسنده و روزنامه نگار
متولد 1309- کرمان
ارونقی کرمانی آخرهای مهر در 87 سالگی در آمریکا درگذشت. از آثار او می توان به «بابا نان داد»، «امشب دختری می میرد»، «خاطرخواه»، «خروس چهل تاج»، «آواره»، «شبی که سحر نداشت»، «عشق دلقک»، «دلهره» و «افسانه های مادر من» اشاره کرد.

علی اشرف درویشیان - داستان نویس
متولد 1320- آبشوران کرمانشاه
درویشیان بعد از یک دوره طولانی بیماری چهارم آبان ماه در کرج درگذشت. «بیستون»، «آبشوران»، «فصل نان»، «ابر سیاه هزارچشم»، «آتش در کتابخانه بچه ها»، «سلول 18»، «سی ودو سال مقاومت در زندان های شاه»، «افسانه ها و متل های کردی»، «سال های ابری» (2 جلد)، مجموعه 20 جلدی «فرهنگ افسانه های مردم ایران» و… از آثار اوست.

نازنین دیهیمی - مترجم
متولد 1367- تهران
دیهیمی 20 آبان در 29 سالگی و به علت پرسشها تنفسی از دنیا رفت. او آثاری را از باربارا پارک، تام سپارد و لوسی کرک وود به فارسی ترجمه کرده هست. از ترجمه های نازنین دیهیمی جهت کودکان و نوجوانان می توان به «میک هارته اینجا بود»، «دک کردن کپک»، «از من نخواهید لبخند بزنم» و «ازدواج مادرم و بدبختی های دیگر» اشاره کرد.

غلامرضا علی بابایی - نویسنده و مترجم
متولد 1329- سمنان
علی بابایی 29 آبان درگذشت. «نیکسون، کیسینجر و شاه» ترجمه رهام الوندی و غلامرضا علی بابایی، «فرهنگ سیاسی آرش» (تالیف)، «فرهنگ روابط بین الملل» (تالیف)، «سیری در تاریخ سیاسی کشور عزیزمان ایران از هخامنشی تا کنون» نوشته جن.راف گارثویت، «تاریخ ارتش ایران» و… از آثار اوست.

حبیب ا… چایچیان - شاعر
متولد 1302- تبریز
استاد چایچیان 9آذر در 94 سالگی از دنیا رفت. شهرت او به علت سبک شعرهایش بود؛ شعرهایی آیینی و مذهبی در قالب دوبیتی. دو شعر «امشب شهادت نامه عشاق امضا می شود» و «آمدم ای شاه پناهم بده» از معروف ترین سروده های اوست. دیوان شعرهای چایچیان که نام «حسان» را به عنوان تخلص گزینش کرده بود، در سه جلد انتشار یافته است.

مجتبی عبدا… نژاد - مترجم، شاعر و پژوهشگر
متولد 1348- کاشمر
عبدا… نژاد 15 آذر در 48 سالگی بر اثر حمله قلبی از دنیا رفت. مجموعه شعر «آوازهای ماه و معادله های ریاضی» و «گفت وگو با مسعود سعد سلمان» از آثار تالیفی اوست. از ترجمه های عبدا… نژاد نیز به آثار آگاتا کریستی می توان اشاره کرد.

سیدبرهان الدین حسینی - نویسنده
متولد 1325- اصفهان
سید برهان الدین حسینی 23 آذر بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت. وی بعد از انقلاب به هیئت تحریریه مجله «زنده رود» پیوست و داستان ها، شعرها و نقدهایش را منتشر کرد. حسینی کتاب داستانی از خود منتشر نکرد ولی در هر شماره از «جنگ ادبی اصفهان» یک داستان کوتاه داشت.

محسن سلیمانی - نویسنده، مترجم و طنزپرداز
متولد 1338- تهران
سلیمانی دوم بهمن ماه بر اثر حمله قلبی در بلگراد از دنیا رفت. از آثار او به این عنوان ها می توان اشاره کرد: «سالیان دور»، «آشنای پنهان»، «چشم در چشم آینه»، «تأملی دیگر در باب داستان»، «رمان چیست؟»، «درس هایی راجع به داستان نویسی»، «فن داستان نویسی»، «از روی دست رمان نویس»، «شاهکارهای ادبیات جهان»، «طنزپردازی به زبان ساده» و….

اردلان عطارپور - نویسنده و روزنامه نگار
متولد 1336- تهران
عطارپور 8بهمن در 60 سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. او نویسنده کتاب هایی چون «توهم توطئه»، «هفت خط ز جام حافظ»، «پیامبر کفرگو»، «مو لای درز فلسفه»، «درخت عقیم»، «اقتدا به کفر»، «مثل هر لحظه نیست» و «مدرنیته یعنی خوردن از میوه ممنوعه» (در دست انتشار) است.

ایرج کاظمی - ادیب و پژوهشگر لرستانی
متولد 1320- خرم آباد
کاظمی 11 بهمن بر اثر عارضه قلبی از دنیا رفت. او از مؤسسان انجمن اهل قلم لرستان بود. «حافظ در اندیشه حافظ شناسان» و «مشاهر لر» از کتاب های اوست.

عمید صادقی نسب - نویسنده
متولد1354- مشهد
صادقی نسب 6 اسفند در پی نارسایی کلیه در 42 سالگی درگذشت. از آثار او به «خودم را از چشم تو می بینم»، «کاکتوس روبان زده»، «چنگیز زنده است هنوز»، «پیامبری نشسته بر کنده بلوط»، «قانون آرامش» و «پرده گوش من از پنجره آویزان است» می توان اشاره کرد.

محمد عظیمی - شاعر و پژوهشگر خراسانی
متولد 1319- تربت حیدریه
عظیمی 21 اسفند در 76 سالگی بعد از یک دوره طولانی بیماری درگذشت. از آثار عظیمی این عنوان ها هستند: «غزل معاصر ایران»، «از پنجره های زندگانی»، «چشمه فیاض (مجموعه مقالات)» و «عقاب ها و چند شعر از بهرام طوسی» .

روزنامه خراسان

واژه های کلیدی: ایران | ترجمه | متولد | داستان | مجموعه | داستان | نویسنده | مجموعه شعر | داستان کوتاه

دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : topsblog

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • کتاب خارجی معروف
  • قیمت کیندل
  • فروشگاه کتاب خارجی
  • خرید کتاب الکترونیکی خارجی
  • خرید کتاب خارجی آنلاین
  • خرید کتاب زبان اصلی قانون
  • کتاب های اقتصاد اورجینال
  • کتب کتابخانه وAPI زبان اصلی
  • کتاب های بازیهای کامپیوتری اورجینال
  • دانلود منابع مرجع اخلاق کسب و کار
  • خرید کتاب های کامپایلرها از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی زبان مدلسازی
  • خرید کتاب زبان های برنامه نویسی زبان اصلی
  • خرید کتاب تکس لاتکس زبان اصلی
  • دانلود منابع مرجع نرم افزار آفیس
  • خرید کتاب نرم افزار های ادوبی زبان اصلی
  • منابع اورجینال نرم افزار ماکرومدیا
  • کتب نرم افزار CAD زبان اصلی
  • هاردکپی کتاب های محاسبات علمی
  • دانلود منابع مرجع شبکه